Fusie TIER en Dott afgerond

Afbeelding hier beschikbaar

Gecombineerd bedrijf zal de Europese leider in micromobiliteit vormen

Vandaag hebben TIER en Dott de afronding van een financiële transactie aangekondigd om de twee bedrijven te fuseren, zoals aangekondigd in januari 2024. Met een omzet van € 250 miljoen en meer dan 125 miljoen ritten per jaar in meer dan 20 landen, vormt het nieuwe gecombineerde bedrijf de Europese leider in gedeelde micromobiliteit.

Na de afronding van de transactie zullen de teams van TIER en Dott volledig worden geïntegreerd. De details van de nieuwe strategie zullen in de komende weken bekend worden gemaakt.

Henri Moissinac, CEO van TIER-Dott, zei: “De afronding van deze transactie markeert het begin van een spannend nieuw hoofdstuk voor zowel TIER als Dott. Onze samengevoegde teams hebben als doel verantwoord te ondernemen voor onze gebruikers, steden en het milieu, waarbij we helpen het autogebruik te verminderen door een betrouwbaar en duurzaam alternatief aan te bieden.”

Rijders kunnen de voertuigen van TIER en Dott blijven gebruiken via de respectieve apps, die mogelijk in de toekomst nog verder worden samengevoegd.

-EINDE-

Over TIER-Dott

TIER-Dott is de Europese leider in gedeelde micromobiliteit, opgericht in maart 2024 door de fusie van de aanbieders TIER en Dott. Onder leiding van CEO Henri Moissinac, COO Maxim Romain en voorzitter Lawrence Leuschner is TIER-Dott op een missie om mobiliteit voorgoed te veranderen. Onder de commerciële merknamen TIER en Dott biedt het bedrijf duurzame reizen aan en vermindert het de congestie en vervuiling in steden door de afhankelijkheid van auto’s te verminderen. TIER-Dott maakt jaarlijks meer dan 125 miljoen ritten mogelijk in meer dan 20 landen in Europa en het Midden-Oosten. Bezoek voor meer informatie www.tier.app en www.ridedott.com.